Oświadczenie o inkluzywności
SPNJO dąży do stworzenia integracyjnego środowiska nauczania i uczenia się dla wszystkich studentów, bez względu na płeć, wiek, tożsamość płciową, rasę, stan zdrowia, narodowość, stan cywilny, orientację seksualną, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne, status społeczno-ekonomiczny i religię.
Świadomie tworzymy środowisko, w którym nasi studenci:
- mają równy dostęp do nauki i materiałów;
- czują się doceniani i wspierani w nauce;
- uczą i rozwijają się we własnym tempie;
- czują się komfortowo i bezpiecznie przedstawiając swoje pomysły i zadając pytania;
- są współodpowiedzialni (wraz z wykładowcami) za sprawiedliwe traktowanie wszystkich członków społeczności studenckiej.
Jako nauczyciele języków obcych:
- podejmujemy kroki w celu poznania naszych uczniów i ułatwienia im wzajemnego poznania się;
- stosujemy różnorodne i inkluzywne formy kształcenia;
- projektujemy nasze kursy, tak aby odzwierciedlały współczesne różnicowanie świata i lokalnych społeczności;
- podejmujemy kroki aby nasze materiały audiowizualne i materiały kursowe były w formie dostępnej dla wszystkich studentów;
- używamy języka inkluzywnego oraz używamy preferowanych przez studentów imion
Inclusion statement
Foreign Language Teaching Unit at the University of Białystok strives to provide an inclusive learning teaching environment for all students, regardless of gender, age, gender identity, race, health status, national origin, relationship status, sexual orientation, disability, ethnicity, socioeconomic status, and religion.
We are deliberately creating an environment where our students:
- have equal access to learning and learning materials
- feel valued and supported in their learning
- learn and develop at their own pace
- feel comfortable to voice their ideas/questions
- share responsibility for the equitable engagement and treatment of all the members of the learning community.
As language teachers we:
- take steps to get to know our students and facilitate opportunities for them to get to know one another
- use a variety of instructional formats
- ensure that our courses reflect a diverse society and world
- ensure that our course media and handouts are accessible
- use inclusive language as well as use students’ preferred names and pronouns